PADI gehaald!!! een nieuwe wereld gaat open!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim kok - WaarBenJij.nu PADI gehaald!!! een nieuwe wereld gaat open!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim kok - WaarBenJij.nu

PADI gehaald!!! een nieuwe wereld gaat open!!!

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

19 Juni 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Duifjes,

Nadat ik een mooie reis door Borneo heb gemaakt met een leuke groep had ik nog een week voor mezelf. Ik heb besloten om naar de oostkust van Saba, Borneo af te reizen, om daar mijn PADI te halen (duikcertificaat).

Na een fijne en goedkope binnenlandse vlucht ben ik via Lawau naar Samporna afgezakt, vanwaar ik naar een idylisch eiland (Mabul Paradise Island)ben gevaren.

Hier heb ik de eerste dag wat gesnorkeld en genoten van de sneeuwwitte stranden, palmbomen en rust. De dag daarna begon mijn PADI-cursus. Samen met 4 zweden en een chinees hebben we in 3 dagen de theorie moeten studeren en oefenenen in- en buiten het water. Dit heeft uiteindelijk reresulteerd in het fel begeerde papiertje. Jippie!!!
Daarna ben ik meteen flink veel wezen duiken bij het eiland Sipadan, dat als 1 van de 10 beste duikplekken ter wereld wordt aangemerkt. Het was dan ook adembenemend mooi en simpelweg helemaal fantastisch! Ik heb gezwommen tussen haaien, reuzeschilpadden, scholen barracuda's, prachtig gekleurde vissen en waanzinnig koraal. Dit gaat verslavend worden!!

Voor de duiken bij Sipadan island heb ik een onderwatercamera kunnen huren, waardoor iki een aantal mooie foto's heb kunnen maken. Zie onder.

Ik ben snel weer terug!

Kus,

Wim

• 19 Juni 2008 - 09:03

Willleke:

Hoi Wim!

Gefeliciteerd! Echt super om te duiken. Ziet er prachtig uit!

Liefs Wil en co

• 19 Juni 2008 - 09:49

Mama:

hoi Wim, gatsie wat eng!! maar wel heel mooi!! wel ook weer prachtige foto`s zeg!En gefeliciteert met je pado!je bent en blijft een portret! hoop je gauw te zien!! kus en voorzichtig!!!!!!!!! mama

• 19 Juni 2008 - 12:08

Dorien:

Jeetje Wim je blijft me elke keer weer verbazen met die verhalen en acties van je! Gefeliciteerd met je PADI! Ik zou voor geen goud met haaien durven zwemmen!hihi liefs, Dorien

• 19 Juni 2008 - 16:30

Nichtje:

He bah, doe je wel voorzichtig.. Niet opgegeten worden hoor!!

• 19 Juni 2008 - 16:33

Mirjam Weer:

Sjee.. het strand en de rest van de fotos zien dr wel echt heel mooi uit.. Kkrijg dr kippenvel van..

• 19 Juni 2008 - 17:31

Rik:

Kom nou maar weer gauw terug naar A'dam....want dat baantje van jou begint uit de hand te lopen!
    Waar gaan we NL - Rusland kijken? Tot gauw! x

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.