De City camping - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van wim kok - WaarBenJij.nu De City camping - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van wim kok - WaarBenJij.nu

De City camping

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

22 Augustus 2008 | Litouwen, Vilnius

Ik ben nog niet eerder op reis geweest met een camper. Het is altijd al wel een droom van me geweest, maar het is er simpelweg nog nooit van gekomen. In vele natte reisdromen zag ik mezelf al in een mooi campertje door de hooglanden van Schotland rijden of door verlaten vlaktes van een willekeurig land. In die dromen reed ik in een omgebouwde Landrover of een rood oud Volkswagen busje en lag er om onverklaarbare reden altijd een surfplank op het dak, zelfs als ik door de woestijn van Namibië aan het rijden was. Het hoort waarschijnlijk bij het gevoel dat het reizen in een camper bij me opwekt. Ik weet natuurlijk niet of ik de enige ben die dit gevoel zo sterk ervaart, maar wellicht is het herkenbaar. Zo valt het me ook op dat ik in mijn dromen altijd alleen in mijn camper reed en dat er langs elke (verlaten) weg wel een paar mooie jonge dames met wapperende haren stonden te liften. Als van zelfsprekend waren ze schaars gekleed en giechelden zij om mijn “charme” op de achterbank terwijl de muziek van de Beach Boys ons in de echte vakantiestemming bracht. Onlosmakelijk verbonden met deze droom zijn de idyllische kampeerplekken. Ik zag me al staan met mijn busje aan de rand van een prachtig kratermeer in Tibet, op een ijsschots op de Noordpool of op een lieflijk veld vol zonnebloemen van een Franse boer. ’s Avonds warmde ik aldaar mijn blikje soep op en braadde ik mijn kip boven het kampvuur. Totale liefde, passie en overgave aan het landschap werd vaak in dit specifieke moment bereikt.

In onze Ford Transit, rijdend over een slechte weg in Estland, kwamen we 1 lifter tegen. Het was een wat oudere man met vieze kleren en wat gereedschap in zijn hand. Waarschijnlijk wou hij een lift naar de volgende boerderij nadat hij een stukje prikkeldraad aan een houten paal had bevestigd. Wij hebben geen plaats en rijden door; wij zijn met 4 mannen. We arriveerden na een lange reisdag in Tallinn, de middeleeuwse hoofdstad van Estland waar wij ook morgen rond zullen dwalen. Net zoals al eerder bij Helsinki en St. Petersburg zitten wij vast aan de city camping. Vanaf hier zit je immers zo in de stad! De city camping van Tallinn staat op een prachtig industrieterrein. De camper konden we prachtig parkeren op het uitgestrekte asfalt, terwijl we de tent konden opzetten op het kleine stukje grond vol onkruid tussen de blauw metalen fabriekshal en het in elkaar gezakte wit metalen opslaghok. Het uitzicht over de hoge bruine Stalinistische flat was adembenemend. Nu nog even de elektra aansluiten op een kabel die afgetapt werd van de naburige lantaarnpaal en dan genieten van ons soepje die we ons met een lucht van verbrande autobanden toch goed doen laten smaken.

De meeste dromen zijn bedrog….


* Inmiddels zijn we na een wandeling in Naheema N.P. via Vilnius beland bij de prachtige oerbossen van Bialowieza in Polen. Morgen vertrekken we naar de de Oekraine om het bijzondere Lviv te gaan bezoeken. Voorgenomen plan is om daarna te gaan trekken door de Karpaten, alvorens terug naar Nederland te komen. Meer verhalen later.

  • 22 Augustus 2008 - 17:01

    Wim:

    zie ook: leenmenken.waarbenjij.nu

  • 22 Augustus 2008 - 17:57

    Leel:

    Niet allemaal loslaten hoor in die mooie natuur daar!
    Ze moeten wel weer mee naar huis.. Dikke kus


  • 22 Augustus 2008 - 23:10

    Dorien:

    Je wordt steeds beter in verhalen schrijven!hihi Je kan intussen een boek over al je reisavonturen uitgeven! Ik zit nu in de nachtdienst, nu even rustig, maar ja het is vrijdagnacht dus er zal nog wel het een en ander komen. Liefs

  • 24 Augustus 2008 - 12:51

    Franny:

    We missen je op noorderzon...

  • 24 Augustus 2008 - 20:51

    Mama:

    genieten maar! sommige dromen komen wel uit hoor!!!!!!!!knuffel

  • 25 Augustus 2008 - 02:04

    Linda Bezemer:

    Ha, dat was echt een mooi verhaaltje over dromen voor het slapen gaan, erg leuk om te lezen!
    Kus uit Panama voor jou, Leen, Ruben en Merijn!

  • 25 Augustus 2008 - 13:20

    Karen:

    Nou, dikke kus voor Merijn en natuurlijk de groetjes voor jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 97569

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: