Prachtig Borneo! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim kok - WaarBenJij.nu Prachtig Borneo! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim kok - WaarBenJij.nu

Prachtig Borneo!

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

11 Juni 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi Duifjes,

Morgen is alweer de laatste dag dat ik de groep door jet Maleisische deel van Borneo mag leiden. Daarna heb ik nog ruim een week voor mezelf hier...Heerlijk!
Maleisisch borneo is een prachtig eiland waar het tropisch regenwoud op zijn moost is. Nog nooit ben ik zoveel en zo extreem door een regenwoud getrokken en nog nooit heb ik zo'n diverse vegetatie gezien. De reis is best zwaar af en toe, want er zitten stevige trektochten in, wat met de warmte en luchtvochtigheid soms best aanpoten is. Met name Mount Kinabalu (4100 meter) en de Pinnacles (5 uur recht omhoog door de jungle aan touwen, over touwbruggen en via ladders)zijn niet voor een ieder weggelegd. Gelukkig kunnen we nu heerlijk bijkomen op een tropisch eilandje. Ook het verblijf in de jungle bij de mensen thuis in hun longhouse, de vele boottochtjes en natuurlijk de Urang utan's waren geweldig. Voor mij was Bako nationaal park, met haar geweldige regenwoud, mooie trektochten, Idylische verlaten strandjes en prachtige Mangroves een van de hoogtepunten.

over 10 dagen kom ik weer naar Nderland. Hup Holland hup!

wim

  • 11 Juni 2008 - 07:02

    Emy:

    Hi Wim,

    Klinkt weer goed als altijd! Niet verkeerd zo'n baan.

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Het is nog even wachten, maar dat heb je toch mooi voor elkaar. Super voor je Wim, tot gauw in Nederland.

    Liefs Eem.

  • 11 Juni 2008 - 08:07

    Bas:

    Plaatje!

  • 11 Juni 2008 - 08:47

    Willeke:

    Hoi!! Prachtig allemaal!

    Liefs Wil en co

  • 11 Juni 2008 - 09:44

    Mama:

    hoi Wim, geweldig wat een tocht!! pffffff, wel vermoeiend hoor! je foto`s zien er weer prachtig uit! en fijn dat we je weer in Nederland zullen zien. kusje mama

  • 11 Juni 2008 - 10:33

    Joni:

    Wimpie, stelt niet zo veel voor zeg. Kan me voorstellen dat je blij bent het vliegtuig weer in de stappen over 10 dagen ;).. Sterkte daar en tot snel! X

  • 11 Juni 2008 - 13:35

    Mirjam:

    Wow, wat een super super mooie foto's weer! Vooral die van de apen , de sunset en t uitzicht.. Best actief ben je zeg! Je hebt dus nog niet de "moenie worry nie, alles sal reg kom" instelling..

    Geniet van je week, ook fijn te zien dat je Holland trouw blijft in je oranje poncho!

    Dikke kus, Mirjam

  • 11 Juni 2008 - 14:00

    Rik:

    Wouwiedepouwie! mooie foto's Wim. Geniet er nog even van. Super dat het Uganda plan doorgaat! Nou kan ik niet meer om de ruwenzori heen!
    zorg dat je op tijd bent voor de Finale Nederland tegen Duitsland! Tot snel!

    X Rik

  • 11 Juni 2008 - 15:33

    Rutger:

    damn, nice pictures pik
    volgende keer ga ik mee

  • 12 Juni 2008 - 09:07

    Manon:

    Wim man, wat ziet dat er geweldig uit....en dan te bedenken dat ik daar in juli gewoon al zit...:):) En...dat ik dan begin in Bako NP!! Eerst alleen en later met de groep...jippie!!!! Leuke foto's en verslag, Manon

  • 13 Juni 2008 - 12:17

    Pa:

    Nog een fijne tijd daar!
    Ik hoop dat je Holland hup nog wat meer direct mag meemaken, want dan zitten ze er nog in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 97658

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: