Indonesie: Happy Cocktail!!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van wim kok - WaarBenJij.nu Indonesie: Happy Cocktail!!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van wim kok - WaarBenJij.nu

Indonesie: Happy Cocktail!!!

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

18 Mei 2008 | Indonesië, Ubud

Duifjes,

Afgelopen vrijdag zat ik aan een verse papaja juice de lonely planet te lezen toen Christina me kwam vergezellen. Zij verbleef in hetzelfde hostel in Kuta, Bali en dacht waarschijnlijk dat ik meer interesse in haar zou hebben dan in mijn reisboek. Om eerlijk te zijn was het mij om het even, maar we raakten toch aan de praat. Christina komt uit Duitsland en het kostte me even wat moeite om me niet te ergeren aan het verschrikkelijke Duits-Engelse accent. Zij was in Kuta om te (golf)surfen zoals iedereen die daar is. Ze bood me aan om het me te leren en ik stemde daar mee in. De rest van de dag was ik aan het ploeteren in het water met dat vervelende surfboard. " geef mij er maar een zeil bij". Niet mijn kopje thee dus. Al met al vond Christina me waarschijnlijk toch zo "sexy" op mijn board dat ze me vroeg of we die avond nog wat zouden drinken samen. Eigenlijk had ik er wel weer genoeg van, maar uit schuldgevoel over haar tomeloze geduld met het mij leren surfen, ging ik toch weer overstag. We belandden in een kroegje waar een soort milli vanilli achtig koppel de meest verscrikkelijke ellende live aan het zingen was. Ik dacht: " das leuk, bestellen we er meteen een cocktail bij"!!! Ik kreeg de kaart waarop 8 cocktails stonden. bij 7 stond erbij wat erin zat, maar bij de achtste stond: "surprise: Happy cocktail"! Nu laat ik me graag verassen, dus de happy cocktail werd besteld. Na het nuttigen van het best aardig smakende goedje gingen we het nog eens goed hebben over kuilen graven en andere typisch Duitse gewoontes...
Plots kwam aan ons "zeer boeiende" gesprek een abrupt einde; Christina schoot in een onbedaarlijke lachbui, zonder enige reden!! Ik glimlachte even, keek wat verbaasd om me heen en grinnikte wat vervolgens...Het grinneken ging over in een zachte lach en dit onwikkelde zich een tenenkrommende lachbui. Zaten we daar samen midden in de koeg keihard te lachen! Milli vanilli stopte zelf met spelen en voelde zich waarschijnlijk enigzins uitgelachen. Hoewel dit terecht zou zijn, probeerden wij hem te duidelijk te maken dat dit echt niet het geval was. 10 minuten later en een enorme buikkramp van het lachen verder vroegen we maar om de rekening. De bardame vroeg of we genoten hadden van de happy cocktail en op dat moment zou het vreemd zijn om dat te ontkennen. Wel vroegen we wat er dan wel in die cocktail zat: "nou", zei ze: "een beetje vodka, een beetje pinacolada, wat jus 'd orange afgemaakt met MUSHROOMS"!!...

Ik kon mijn oren niet geloven, maar op dat moment was er geen weg meer terug. We zijn naar een club gegaan en hebben gedanst tot 4 uur in de ochtend. Ik heb alle stoere macho surfers een knuffel gegeven, bijna een piercing laten plaatsen en regelmatig met een omgebouwde vent gedanst...het was dus weer fantastisch!

De volgende dag was alles anders...

Dus....

verder heb ik nog een tweede dag gesurft in Kuta, Tempels bezocht in Jocjakarta, Een hike gemaakt in de Bromovallei met haar actieve vulkaan en vandaag ben ik gaan mountainbiken door de prachtige binnenlanden van Bali. Morgen ga ik kanoen en overmorgen vlieg ik naar Kutching in maleisisch Borneo waar ik vanaf de 23 een reis ga begeleiden.

Fijne lente allemaal en blijf van de mushrooms af!

Groet,

Wim

  • 18 Mei 2008 - 13:39

    Bas:

    vanwaar die ontzettend lange inleiding?

  • 18 Mei 2008 - 13:50

    Duifje 3:

    Hoi schat, whahahaha, wat een giller! Kan je niet een paar van die cocktails meesprokkelen naar NL? Lijkt me heerlijk om in het park bij Frannie te nuttigen als 'amuse'! Veel plezier op Borneo en de hartelijke groetjes van Zar

  • 18 Mei 2008 - 14:01

    Nichtje:

    Sukkel....
    Wel weer mooie foto's!

  • 18 Mei 2008 - 14:26

    Chiel:

    Hey Wim!

    Super wat je daar allemaal meemaakt man. Mocht je nog vrije dagen na de reis op Borneo over hebben dan kan ik je aanraden om naar Danum Valley (heel primitieve jungle) te gaan en/of naar Pulau Selingan (schildpadden die eieren leggen) en Pulau Sipadan (duiken). Borneo is echt een supereiland!

    Groeten,

    Chiel (Oeganda-reis)

  • 18 Mei 2008 - 17:29

    Mirjam M:

    Hoi Wim,

    Ziet er allemaal weer super uit!! Heel veel plezier daar...

    Liefs,
    Mirjam

  • 18 Mei 2008 - 17:52

    Joke:

    hehe.. en iedereen maar stug volhouden dat Nederland het meest vrije land is als het op drugs aan komt.
    Briljant verhaal, die schrijven we bij in de boeken.
    DIKKE KUS!

  • 18 Mei 2008 - 18:11

    Franny:

    Ha die smurfdude,

    Of ben je ondertussen al een katjang pedis?
    Schitterend verhaal.

    Zoen


  • 19 Mei 2008 - 12:57

    Pa:

    Het leuke van een leuk geschreven verhaal is dat het bijzonder leuk is om te lezen. Hartelijke groet!

  • 19 Mei 2008 - 14:07

    Wafula:

    Mmm, dat van die mushrooms.... haha. Ik kan me enigszins voorstellen wat je hebt meegemaakt.... Details wellicht later. Veel plezier met je reis daar!

    Hiephoi

  • 23 Mei 2008 - 17:28

    Bart Kok:

    haha..wat een verhaal!!
    kan me al helemaal voorstellen hoe jij daar rondgelopen heb!!! :)
    veel plezier nog,
    groeten

  • 23 Mei 2008 - 19:51

    Mafabi:

    Geweldig! Sjonge, jonge, had er heel graag bij willen zijn! Alje en ik en aantal vrienden hadden laatst ook een echte paddestoelensoep gedronken, wat resulteerde dat Alje zich een elastiekje voelde en er ook daadwerkelijk zo uitzag en zich gedroeg!
    Oja, ik dacht al: moet je daar ook een reisje begeleiden ofzo?
    Geniet ze, hier in Portugal is het ook lekker surfen!

    Doe bye!

  • 26 Mei 2008 - 11:24

    Mama:

    hoi Wim, weer echt op zn WIMS hè!! geweldig hoor, je kunt ook altijd nog schrijver worden!!! ideetje??? dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 97654

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: