Israel - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van wim kok - WaarBenJij.nu Israel - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van wim kok - WaarBenJij.nu

Israel

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

05 April 2008 | Israel, Tel Aviv

Hoi,

Nog even een kort berichtje over Israel. Gister ben ik teruggekomen via een belachelijk tijdrovende grensovergang naar Jordanie. Ik moest een dag eerder terug dan gepland, omdat in Israel op zaterdag alles dicht is; dus ook het openbaar vervoers net. Maar goed...
Israel is een bijzonder land. De contrasten tussen de verschillende plaatsen zijn enorm. In Jerusalem merk je dat de jonge, hippe mensen zich meer afkeren tegen het Orthodoxe Joodse geloof. Deze mensen trekken allen naar Tel Aviv, waar zelfs een open gay-community is. Jarusalem wordt hierdoor meer en meer Orthodox, terwijl Tel Aviv een hipp trendy stad is. Op verschillende wijze heb ik van beide steden kunnen genieten. Het oude en bijzondere van de binnenstad van Jerusalem en het uitgaan en het strand van Tel Aviv. Ik was van plan om met Noam (de vriendin waar ik bij verbleef in Tel Aviv) haar ouders te bezoeken die leven in de Gaza strook. Noam vond het echter te gevaarlijk, dus helaas kon dat niet doorgaan. Uiteindelijk heb ik dus niet veel meer gezien dan Jerusalem en Tel Aviv.
Het Museum Yad Vashem, dat de holocaust in beeld brengt was enorm indrukwekkend en ook het zien van de western wall (klaagtmuur) was boeiend. Ik kon voor een dollar per vriend of familielid iedereen laten zegegen; jullie komen er dus bekaaid vanaf!!! haha!

vanacht weer terug naar Amsterdam.
Tot snel!
wim

  • 05 April 2008 - 14:07

    Joni:

    Gaaf Wim, mooie foto's ook weer. Snel even afspreken, lijkt me leuk.. Ik bel je wel als je weer terug bent.

    X Joni

  • 05 April 2008 - 16:48

    Mama:

    Ha Wim, wat een mooie foto`s zeg!!!Heel byzonder zeker om daar nu te lopen? dat lijkt mij ook wel iets!! wees wel voorzichtig hè! ik denk aan je, en veel plezier! mama

  • 07 April 2008 - 11:46

    Mirjam:

    Ik wil wel shoppen op die bazaar.. En iedereen zegt t maar echt, je maakt super mooie fotos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 97656

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: