Jordanie - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van wim kok - WaarBenJij.nu Jordanie - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van wim kok - WaarBenJij.nu

Jordanie

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

03 April 2008 | Jordanië, Mādabā

Duifjes,

Inmiddels ben ik al een paar dagen klaar met de reis door Jordanie. Ik ben na de reis zelf doorgereisd naar Jerusalem, waar ik de prachtige binnenstad heb bezocht evenals het holocaust museum. Ook flink wezen stappen en dat was fantastisch! Gister ben ik aangekomen in Tel Aviv. Ik logeer bij een vriendin (Noam) die ik in Uganda heb leren kennen. Dat is te gek, want zij woont in het hartje van Tel Aviv, op 10 minuten lopen van het strand!!! joepie!!! vanavond dus weer op stap!

Maargoed, nu ff over Jordanie.

Vanaf Mount Nebo zag ik, evenals Moses vlak voor zijn dood, het Heilige land voor me liggen; Ondanks dat ik net als de rastafaribeweging eerder Ethiopie als " heilig land" zie, voelt het toch bijzonder om door deze streek rond te reizen.

anyways; Jordanie is een prachtig land met een bijzonder vriendelijke bevolking. Dat Petra is opgenomen op nummer 6 van de huidige 7 wereldwonderen verbaasd mij niets: Petra was de (Romeinse)naam van de hoofdstad van de Nabateeërs. De stad is gelegen in een kloof in de heuvels en is gedeeltelijk uit de rotsen gehakt. De schatkamer komt na kilometers lopen door een kloof ineens uit het niets tevoorschijn. Prachtig!
Ook de woestijn - Wadi Rum- is erg mooi. Metname de diversiteit in kleuren van de rotsen en zand maakt het zo indrukwekkend. Het wordt ook wel de rode woestijn genoemd. We sliepen 2 nachten in een bedoeinekamp en hebben een jeeptocht, kamelentocht en wandeltocht gemaakt.

Ook het koraal van de Rode zee en het zwemmen in de Dode zee was fantastisch, evenals het bezoek aan Karak, Jerash en Madaba!

Al met al: het is weer leuk!
tot snel!

  • 03 April 2008 - 18:00

    Mama:

    he, die Wim, het ziet er weer geweldig uit!!!! heerlijk jonge!niet teveel zuipe hoor!! kusje, en doe voorzichtig!! mama

  • 03 April 2008 - 18:12

    Willeke En Rinze:

    Hoi!
    Mooie verhalen en plaatjes! Geniet ervan!
    Liefs.

  • 03 April 2008 - 19:40

    Zarrie:

    Wimpie!! ben je nou alweer weg?!!! Kom je nog op mijn feestje de 25e? Veel plezier daar en een dikke zoen. XX

  • 04 April 2008 - 08:10

    Franny:

    Prachtige plaatjes van Jordanie!

    Nog veel plezier in Tel aviv en tot snel.

    Zoen

  • 04 April 2008 - 08:54

    Manon:

    niet sleeeeecht!

  • 04 April 2008 - 09:21

    Laura:

    Joh, wat zul jij blij zijn als je straks weer in het grijze Nederland zit!

  • 05 April 2008 - 18:08

    Wafula:

    Jaloerssss.............!

  • 07 April 2008 - 11:42

    Mirjam:

    Hi lieverd!!
    Wat een mooie fotos weer! Misschien moeten we samen een werledreis gaan maken ipv ons beperken tot Afrika alleen..
    Ik hou van je, tot heel snel!!
    XXXXXXX Nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 97660

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: