China - Reisverslag uit Chengdu, China van wim kok - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Chengdu, China van wim kok - WaarBenJij.nu

China

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

16 September 2007 | China, Chengdu

Hoi duifjes,

De reis door Tibet zit er al weer op. Ik hoop dat jullie de foto's bekeken hebben of anders gaan bekijken bij mijn vorige bericht. Het was wederom prachtig!

vandaag heb ik mijn eerste vakantiedag gehad. Ik heb uitgeslapen tot maarliefst 09:30 uur, dus dat was feest!
De rest van de dag ben ik bezig geweest om mijn programma voor de komende weken samen te stellen en mijn treintickets en vliegticket te kopen.

Ik vertrek morgen met een 9 urige busreis naar Songpan om een 3 daagse paardentrektocht te maken door een prachtig berggebied, wat voorheen nog tot Tibet behoorde. Kijk er erg naar uit! vervolgens ga ik terug naar Chengdu om hopelijk nog een Chinese opera mee te maken. Aansluitend trek ik door per nachttrein van 12 uur naar Xi'an, wat bekend is om haar Terragotta leger. Hier blijf ik 2 dagen. Na Xi'an reis ik per trein in 8 uur door naar Beijng, omdat ik ten eerste de stad graag nog wil zien voorafgaande aan de olymische spelen en anderzijds natuurlijk om de Chinese muur op te gaan. Hier blijf ik 3 dagen. Dit ga ik overigens doen met Graig; een vriend uit New Zeeland die ik in Nairobi heb ontmoet. Vervolgens heb ik op de 28e een fijne vlucht terug naar Chengdu, waar vandaan ik de volgende dag afreis naar Nederland.

al met al hoop ik een boel te zien en mee te maken, maar kijk ik er ook weer naar uit om jullie allemaal te zien!

Dikke zoen,

Wim

  • 16 September 2007 - 18:22

    Willeke:

    Heerlijk uitgeslapen! haha. Heeel veel plezier nog in je laatste tocht door China, je hebt nog een heel programma voor je! Geniet ervan en tot snel in Nederland. Bij ons is alles prima en Daan en Ingrid hebben binnenkort een huisje! en tot die tijd woont Ingrid weer bij haar eigen moeder. Dan ben je weer even op de hoogte.

    Liefs Willeke

  • 16 September 2007 - 19:34

    Mirjam:

    Dat uitslapen had je na de laatste dagen zeker verdiend!!!
    Reisschema ziet er SUPER uit, alle hoogtepunten van China. Ik heb foto's van Tibet inmiddels op mijn computer gezet, moet ze nog wel uitzoeken, zijn er een beetje veel.
    Ben benieuwd hoe het je verder bevalt in China (zonder duifjes).
    Hoor het snel!

    Liefs, dikke knuffel Mirjam

  • 16 September 2007 - 20:17

    Judith:

    Hoi wim,

    klinkt echt helemaal leuk en fijn dat je nu kon uuitslapen sinds tijden hahahaha.

    Nou mijn grote reis gaat aankomende 21 sept beginnen. Heb er zin in'.

    Geniet van China he

    kus judith

  • 17 September 2007 - 06:40

    Letty:

    Nou Wim, dat uitslapen heb je zeker verdiend. Je hebt in die reis door Tibet heel wat moeten regelen en heen en weer crossen om Gui bij te staan en tegelijkertijd ons, de groep, toch in de goede richting te houden.
    Mooie foto's heb je. Ik hoop dat je ook naar de reunie kunt komen.
    Ik heb de reis als fantastich ervaren, zit nu in een interbellum, de reactie zal nog wel komen. Ook erg wennen al die zuurstof.
    liefs...

  • 17 September 2007 - 15:56

    Mama:

    ha Wim , dat heb je weer even perfect voorelkaar!!!!! Ben je nou nooit eens doodmoe van al dat gereis??????als ik het lees denk ik al pfffff!!!Maar het ziet er allemaal weer prachtig uit, je foto`s zijn ook weer geweldig!!!! heb je je fototoestel weer teruggevonden???????
    nou jongen, ik wens je weer heel veel plezier en heel veel mooie belevenissen!!! Kom gezond weer terug, heel veel kusjes je mama!

  • 18 September 2007 - 08:31

    Evelien:

    Hai Wim!

    Zo te zien ga jij je ook zonder ons niet vervelen! Hier gaat alles weer z'n gangetje. Alles weer lekker gewassen en de foto's staan ook op de computer. Dus nu nagenieten van de geweldige vakantie!
    Heel veel plezier daar!

    Groetjes Evelien

  • 20 September 2007 - 20:46

    Joni:

    He Wimpie,

    Weer een mooie ervaring erbij.. Gaaf zeg zo'n paardentrektocht. En je kunt ook nog een wereldwonder op je lijstje bijschrijven. Leuk dat je ook nog iemand ontmoet die je kent tijdens je reis.. Geniet nog even!

    X Joni

  • 25 September 2007 - 10:13

    Franny:

    Kan niet wachten......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 97656

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: