Prachtig Ethiopie!!! - Reisverslag uit Jinka, Ethiopië van wim kok - WaarBenJij.nu Prachtig Ethiopie!!! - Reisverslag uit Jinka, Ethiopië van wim kok - WaarBenJij.nu

Prachtig Ethiopie!!!

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

20 Augustus 2007 | Ethiopië, Jinka

Hoi allemaal,

De reis door Ethiopie is ten einde. Zoals ik in mijn vorige bericht al liet doorschemeren ben ik enorm onder de indruk! De diversiteit van de enorme historie van het koptische geloof en al haar bouwwerken, het ruige en nu ook groene landschap gecombineerd met de nomadische stammen in het zuiden maken dit land tot het meest diverese land wat ik ooit heb gezien! Ik was er niet voor het eerst, maar minstens even enthousiast!

Ethiopie in steekwoorden: Ruig, primitief, groen, glooiend, heerlijk eten, koffie, endemishe dieren en plantensoorten, nomadische stammen, uit rotsen gehakte kerken, trotse mensen, mooie vrouwen, lada's, het koptische geloof, bergen, kraters en ezels; overal ezels.

Ik heb meer foto's geplaatst dan ooit. Helaas zitten ze allemaal door elkaar. Sorrie hiervoor, maar ik hoop dat jullie de tijd nemen om ze te bekijken.

Dikke zoen

wim

p.s. ben een week in Nederland, dan op naar Tibet en China.

  • 20 Augustus 2007 - 15:31

    Daan:

    eej man keihard dat het daar zo vet is

    trouwens wat is adres kan je dat even toe mailen?? want we wouden die week ff met een groep langskomen
    nou ik hoor het wel rustig aan man!

  • 20 Augustus 2007 - 17:37

    Wafula:

    Vette foto's Wim!! Als je weer es wat meer tijd hebt, dan moeten we maar eens foto's kijken. Onze pics van Laos/ Cambodja zijn ook best leuk geworden.
    Alvast veel plezier in Tibet en China!!
    Hiephoi,

    Wafula (weest wel)

  • 21 Augustus 2007 - 06:22

    Nichtje:

    Hi lief neeffie!
    Nu wil ik ook naar Uganda en Ethiopie....
    Wat een prachtige foto's!! Zulke opgedoste mensen heb ik hier nog niet gezien hoor... Maar ik geniet volop hier!
    Veel plezier je weekie thuis en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!!
    Dikke kus, Mirjam

  • 21 Augustus 2007 - 07:58

    Rik:

    Wim, I'm impressed! Super gaaf! Als je nog een slaapplek zoekt voor de komende dagen bel je maar. Ik ben er woensdag-, vrijdag- en zaterdagavond!Ik spreek je snel! Wordt wel weer een keer tijd!

    Groet Rik

  • 22 Augustus 2007 - 21:24

    Mama:

    zo Wim wat een foto`s !!!!! Geweldig wat een belevenis!!! ik wens je een goede reis en hoop je gauw te zien!!!! veel knuffels mama xxxx

  • 23 Augustus 2007 - 17:06

    Willeke En Lars:

    Lars en ik bekijken net je foto's en Lars vraagt zich een heleboel dingen af, Waarom zijn die krokodillen daar en is dat niet gevaarlijk en die huisjes zijn volgens Lars ook niet zo veilig omdat die van stro zijn en de krokodil zo naar binnen kan en hij wil ook weten waarom de krokodillen zo netjes op een rij liggen! Kom je een keer om alles te vertellen of misschien komen we wel bij jou.

    Maar het zijn mooie bijzondere foto's daar! Echt een heel andere wereld dan hier! Mooi!

    Bij ons gaat alles goed, Lars is naar groep 3 en vindt alles geweldig! Hij heeft ook vorige week zijn
    zwemdiploma -A- gehaald, en hij is er erg trots op! Lise gaat ook weer naar school maar zij moet wel weer wennen, ze is er erg moe en prikkelbaar van.

    Liefs Willeke

  • 23 Augustus 2007 - 20:21

    Els:

    Tjonge Wim! je ziet wat zeg! stuk voor stuk mensen die ik zou willen kleien! (mijn atelier is klaar) en dan die Erbore stam! wat een prachtige decoratie! Gauw weer verder op reis Wim, wat is Nederland dan saai he! ik heb van je foto's genoten en zie dat jij ook geniet! Maak er wat van Wim! ik vind je een kanjer! Wens je een heel goede reis! knuf els

  • 26 Augustus 2007 - 13:34

    Ilse:

    Hee neeffie!

    Ik heb weer met open mond je foto's bekeken!
    Vraag me af wat je allemaal aan het doen bent in die landen. Staat vast wel ergens maar heb nu niet zoveel tijd om dat op te zoeken want ik wil Mirjam mailen :-)

    O ja, Mirjam: Jij gaat niet naar Uganda en Ethiopië! Je komt straks weer lekker naar Nederland met Sterre en Somer knuffelen en met mij!

    Geniet ervan Wim!
    Veel plezier in je vakantieland: Holland! En voor daarna weer wel thuis!

    Groetjes,
    Ilse

  • 28 Augustus 2007 - 14:14

    Pa:

    Wat ben je aktief man!
    Ik had je laatste 3 uopdates gemist, normaal krijg ik een e-mailbericht, maar nu niet meer blijkbaar.
    Wat een prachtige foto's.
    Ik hoop je in november of als het kan erder eens weer te spreken. Daar kijk ik naar uit.
    Sterkte en veel plezier.

  • 08 September 2007 - 21:46

    Mama:

    hee hallo Wim!!! Leuk je nog even gezien te hebben!!! Ik zit op de site te kijken of er alweer nieuws is, maar helaas nog geen verdere avonturen!!Ik hoop dat alles nog naar je zin is en dat het goed met je gaat!! hier gaat alles oke!!nou dat weet je dan weer!! ik hoop dat je veel plezier hebt!!!!! kusje mama
    toedeledoki hè!!!!!1xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 97652

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: