Ethiopie deel 1 - Reisverslag uit Aksum, Ethiopië van wim kok - WaarBenJij.nu Ethiopie deel 1 - Reisverslag uit Aksum, Ethiopië van wim kok - WaarBenJij.nu

Ethiopie deel 1

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

31 Juli 2007 | Ethiopië, Aksum

Hallo allemaal,

De eerste week zit erop en ik ben volop aan het genieten.

Wat ik vooraf al wist is nu bevestigd: In uganda ligt mijn hart, maar Ethiopie is het mooiste en veelzijdigste land in Afrika!

Na een dagje in Addis Abeba zijn we doorgevlogen naar Bagher Dar, vanaf daar zijn we naar Gondar gegaan en vervolgens naar Damark, om vanaf daar te wandelen in de Simien mountains. Gisteren zijn we vanaf daar doorgereden naar Axum, waar we nu zijn.

We zitten midden in het regenseizoen, maar gelukkig is er voldoende zon. Doordat we in het regensizoen zitten is het landschap overweldigend. Alles is groen en de ruige simien mountains zijn schilderachtig!

Ethiopie is als eeuwen terug in de tijd gaan: overal zie je ossen met pude ploegen het land bewerken en de manier waarop de mensen leven, eten en zich kleden doet aan als een bijbelverhaal.

De historie in het noorden met het koptische geloof en de vele kastelen, ruines, kloosters en sierdaden maken het tot een bijzonder veelzijdig land.

We vertrekken morgen naar lailibela; een van de belangrijkste steden in de historie van Ethiopie. Vervolgens gaan we nog hiken in de bale mountains en alle enorm primitieve stammen in het zuiden bijlangs. Metnname de Mursi en Hammar zijn bekend om hun platen van klei in de lip en de vele scarfations.

Al met al: ik geniet volop, de groep is gezellig en ik ben happy!

foto's volgen later.

tata

  • 31 Juli 2007 - 15:17

    Basplas:

    He Wim,
    vertel eens iets nieuws, ha!
    Die hike in Bale Mountains hebben Ella en ik ook gedaan, slapen in hutten/tennten, was heel erg tof, geniet ervan. Wouter toevallig al ontmoet?

    Bas

  • 31 Juli 2007 - 20:43

    Franny:

    Hi Wim,

    Klinkt geweldig allemaal.
    Ze hebben daar vast betere voorzieningen dan in Dour.

    Dikke zoen

  • 01 Augustus 2007 - 08:08

    Dude:

    Klinkt gaaf man. Enjoy man :)

  • 03 Augustus 2007 - 09:25

    Nichtje:

    Heej lieve neef!
    Ik wil zo graag met je klessebessen!! Regel anders dat je me kan opzoeken in cape Town, kheb genoeg adresjes om te logeren!!!!
    Have fun, geniet ervan!! Tis hier geweldig he?! ( :
    Dikke kus, Mirjam

  • 07 Augustus 2007 - 09:22

    Mama:

    nou. dat klinkt allemaal wel weer erg leuk, geniet ze!! knuffel van mij!!!

  • 07 Augustus 2007 - 09:21

    Mama:

    nou. dat klinkt allemaal wel weer erg leuk, geniet ze!! knuffel van mij!!!

  • 12 Augustus 2007 - 20:02

    Willeke:

    hoi Wim!

    Wat fijn dat je je happy voelt! Reizen is het beste medicijn he! Het lijkt allemaal erg mooi in Ethiopie.

    Met ons gaat alles prima, Ingrid woont nu bij ons in en dat gaat eigenlijk wel goed, het valt tot nu toe mee. Daan is nu ook veel bij ons en dat is natuurlijk gezellig. De kids vinden het in elk geval erg gezellig zo....

    Geniet nog lekker van alle mooie dingen die Afrika te bieden heeft!

    We denken aan je!
    Liefs Willeke

  • 14 Augustus 2007 - 20:24

    Mafabi:

    O o o, dus ook we moeten daar ook maar heen de volgende x ;)
    Mooi man, enjoy!
    Alje en Auk hebben ook mooie tijd gehad in thailand/laos, vette jetlag van 5 dagen daarna...
    Thanks dat je aan me hebt gedacht voor t werk, de plannen liggen te sudderen in mijn hersenpannetje.

    Doe bye!

  • 17 Augustus 2007 - 10:40

    Bas:

    Wim! Leef je nog?

  • 19 Augustus 2007 - 09:08

    Franny:

    Wim Noorderzon is begonnen!
    Waar blijf je?

    Zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 97652

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: