Moskou en Benen en ehh...benen!!! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van wim kok - WaarBenJij.nu Moskou en Benen en ehh...benen!!! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van wim kok - WaarBenJij.nu

Moskou en Benen en ehh...benen!!!

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

17 Augustus 2008 | Estland, Tallinn

Duifjes,

Wanneer je met 4 mannen op reis bent, realiseer je dat schoonheid interpretabel is. Zo kan Leen onwijs genieten van de oneindige wandelingen, duikt Merijn in de achtergronden van een cultuur, is Ruben bevlogen om contacten te leggen met de lokale bevolking en kan ik helemaal opgaan in de diversheid van de verschillende landschappen. Natuurlijk zijn er ook een aantal overeenkomstige interesses, maar die hebben natuurlijk niet altijd met schoonheid te maken. Wat is schoonheid überhaupt? De Van Dale zegt het volgende over schoonheid: “De eigenschap van mooi te zijn of de eigenschap die ertoe bijdraagt”. In Moskou zijn we tot de ontdekking gekomen dat wij allen (zelfs Leen….) iets hebben gezien dat zeker de eigenschap van het mooi zijn bevatte: de vrouwen!! In het specifieke getrokken hadden de Russische dames een specifieke eigenschap die bijdroeg aan de schoonheid: de BENEN!!!
Wij hebben werkelijk waar nog nooit vrouwen gezien met zulke lange benen in combinatie met zulke korte rokjes. Flanerend langs het Kremlin of door het park wiegen zij wulps met hun heupjes die bij mij zo ongeveer op ooghoogte zitten. Wat een stad! Waar de Nederlandse dames hun lengte niet graag benadrukken is dat in Moskou totaal anders: In Moskou dragen álle vrouwen naaldhakken!!! De pinnen van de hakken zijn doorgaans net zo lang als een gemiddelde wortel en de verhouding tussen benen en de rest van het lichaam is totaal kwijt. Heerlijk!!! Ik verbaasde mij erover dat die benen helemaal tot aan de grond kwamen en Merijn sprak de volgende onvergetelijke woorden uit: “ik denk dat ze de hele nacht onderste boven aan het plafond hangen, om de benen op te rekken”. Met mijn nieuw verworven status als laaf liep ik als een koning door de stad van benen. Alle benen om me heen liepen als een volleerd model over de Catwalk dat het rode plein heet en de kasseien en kinderkopjes hinderden de dames geenszins! De overwegend blonde en slanke dames met hun lange benen deden me denken aan onze collega SasV. Wij gaan bij thuiskomst dan ook een comité oprichten die zich op 1 grondbeginsel zal beroepen: SasV op hoge hakken!!! Wij zorgen wel voor de Vodka. (daar staat de “V’ in SasV toch voor?)

Wellicht hadden jullie verwacht dat we het over het Kremlin, de waanzinnig mooie metrostations, het Rode Plein of de St. Basil’s kathedraal zouden hebben, maar die schoonheden spreken voor zich wanneer je de foto’s bekijkt. Wij zijn blij en content dat we jou als lezer hebben mogen verrijken met een ander stukje Russische cultuur.

Proost!

P.s. We zijn inmiddels in Tallinn, Estland. Een nieuw verhaal volgt wederom!

  • 17 Augustus 2008 - 17:25

    Rik:

    Wauw! klinkt vrolijk! Maakt de RUK vakantie weer compleet! x Rik

  • 17 Augustus 2008 - 18:16

    Bas:

    Ha Ha! Maar, pas op, laat die korte rokjes niet jullie Waterloo worden

  • 18 Augustus 2008 - 18:41

    Leonie:

    Lange benen, hoge hakken op je tenen, lopen door het moskou park.
    Wiebel hier ..wiebel daar.. Dag leuke man, waar kijk jij naar?
    Is het misschien mijn lange haar?
    'Nee', zegt leuke man, 'ik wil alleen graag weten (en verklaar mij nu niet direct voor gek), maar reiken jouw benen tot in jouw nek?'

    Klinkt heerlijk allemaal! Leuk om jullie foto's er bij te kunnen zien alvast!
    Wat zien jullie er leuk uit met elkaar.

    Liefs Leonie


  • 18 Augustus 2008 - 20:48

    Mama:

    Goed , okee , vrouwen en lange benen dus!!!!!!Ik wens je er heel veel plezier mee!!!!maarrrrrr die hebben wij in nederland ook!!!!!!ha ha ,groetjes mama

  • 19 Augustus 2008 - 21:16

    Rukkie Ruk:

    Hey Macho!

    Deze verhalen doen je naam weer eer aan! Ik geniet weer met volle teugen van je verhalen (geen Vodka teugen overigens). Dus geen Big Diet Club daar, maar XLLL Club (extra long long leg?).
    Enjoy, hiero de laatste druppen van de laatste hondsdagen,

    groetsies Mafabi

  • 20 Augustus 2008 - 11:50

    Rutger:

    hahahah.. mooie verhalen... geniet ervan gast!

  • 22 Augustus 2008 - 10:53

    Leen Menken:

    Hee toffe reismaat!

    Op mijn weblog www.leenmenken.waarbenjij.nu hebben mijn tofste Vlaamse klanten een leuke reactie geschreven, die ik nu graag op jouw weblog zet. Angelina en Jerry schrijven:
    "nogmaals hallo
    ik heb ook de site van je reisgezel Wim Kok bekeken, geef hem maar een dikke proficiat,hij schrijft ook heel leuk
    misschien kunnen jullie samen een boek schrijven (zou een bestseller worden)"

  • 25 Augustus 2008 - 06:55

    SasV:

    laat ik nou net een paar pumps gekocht hebben.. ;-) alleen staat de V voor Verrek maar! Hahaha..Veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 97648

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: