suriname 2 (jungle tocht) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wim kok - WaarBenJij.nu suriname 2 (jungle tocht) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wim kok - WaarBenJij.nu

suriname 2 (jungle tocht)

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

06 December 2006 | Suriname, Paramaribo

hallo allemaal,

na een aantal dagen compleet van de buitenwereld afgesloten te zijn geweest weer een berichtje vanuit Suriname.

In de afgelopen weken hebben we prachtige tochten gemaakt naar Brownsberg en vervolgens de jungle tocht in het binnenland en nog 2 dagen chillen op het strand van Galibi.

Brownsberg is een mooi natuurgebied met watervalletjes, veel brulapen en andere apensoorten en vele vogels spinnen en slangen. Helaas hebben wij laatste 3 niet al te veel gezien.

De jungletocht was geweldig! We voeren op onze korjaal (lokale houten bootje) honderden kilometers de rivier af, midden in de jungle. Af en toe uitstappen om de korjaal over een stroomversnelling te slepen of een wandeling te maken door het woud. Het binnenland van suriname is prachtig om de geweldige rivieren, een en al oerwoud om je heen, prachtige bosneger - en indianenstammen, slapen in hangmatten, totaal geen andere toeristen en heerlijke lokale rum!

We aten wat we mee konden nemen en verder wat er gevangen werd. Zo heb ik mijn eigen piranha gevangen, hebben we sowieso veel vis gegeten, maar ook boskonijn, bosvarken en het meest bijzonder was wel de capibara. (een soort cavia ter grootte van een labrador).

aan het eind hebben we nog even lekker kunnen relaxen op het strand van Galibi en nog even een bezoekje gebracht aan Frans Guyana.

al met al is het binnenland van Suriname prachtig! Ik hoop dat het op de foto's is terug te zien!

Vlieg vandaag terug; ben morgen weer thuus!

groet,

wim

  • 06 December 2006 - 16:27

    Dorien:

    Jeetje mooie verhalen weer!! Ik ben pas naar de Dominicaanse Republiek geweest, voor een weekje ontspanning, was echt heerlijk! En ook genoten van de lokale rum! Goede reis terug naar huis!

  • 06 December 2006 - 18:47

    Franny:

    Blijf je in Nederland ook dat sjaaltje dragen? Ik vind hem prachtig. Tot morgen! xxxxxxx

  • 07 December 2006 - 03:32

    Michelle:

    Great pictures, I loved the parrot, the toucan, the gratuitous ass shot! Babe, you are soo tanned.
    You look great! It is true, you can turn brown, first red of course, but you are tanned. I can imagine how tanned. Loved hearing your voice today, it made me smile. Speak to you soon.
    Have a safe flight home and will talk soon. So much to catch up on.
    Miss you terribly...
    Love Michelle

  • 07 December 2006 - 19:50

    Willeke:

    Fijn dat je weer thuis komt of misschien nu al bent! Leuk joh, die verhalen! XXX

  • 09 December 2006 - 14:20

    Bart En Daphne:

    heej man!!
    duidelijk weer veel meegemaakt zo te zien! echt mmoi foto's, vooral die capibara is vet man!!
    veel plezier nog, mazzel!!

  • 09 December 2006 - 14:25

    Bart:

    ik bedoel, welkom terug maar weer..

  • 10 December 2006 - 20:27

    Daan:

    yoo faka wimpel, alles goed jonge? dope dat je trug bent ouw, ik begon je al te missen:P, maja wanneer vier je je verjaardag BTW?
    laterss Daansky

  • 18 December 2006 - 07:31

    Lidy & Marjan:

    Ha Wom,
    Mooie foto's Suriname. Hebben zelfde reis gemaakt in september, was heel bijzonder. Succes bij Sawadee verder, we zien je vast wel op een reis weer,
    liefs, L&M

  • 15 Januari 2007 - 21:48

    Henk Hamminga:

    Ha die Wim, ja daar ben ik ook weer eens, nu typend vanuit Nieuw Zeeland.
    Afgelopen jaar was wel erg druk voor mij en ben in januari een weekje naar Venezuela geweest en tot en met oktober moeten doorwerken. Pas in november kon ik mijn roostervrije dagen opnemen en ben toen 10 dagen naar Cuba geweest.
    Nu, januari 2007, ben ik bezig de bouwvak van 2006 op te nemen en dat doe ik in het mooie Nieuw Zeeland, ditmaal weer eens ongeorganiseerd.
    Doe jij nog steeds aan reisbegeleiding of heb je inmiddels een minder avontuurlijk bestaan gevonden?
    Mail mij anders een keer.

  • 31 Januari 2007 - 12:02

    SEBASTIEN:

    YOUR SITE IS BEAUTIFUL AND I WANT MANY OF INFORMATION OF KASIKASIMA FOR TRAVELLING IN FEBRUARY I LIVE IN FRENCH GUYANA AND I KNOW VERY WELL PARAMARIBO AND BROWNSBERG PLEASE WRITE ME ON WEB AT BABASTES@YAHOO.FR FOR GIVING ME PRICE FLIGHTS AND GOOD PLAN

  • 01 Februari 2007 - 10:43

    Mir:

    He lekkerdje,
    tjek mn foto's op www.flickr.com/photos/mirrejam

  • 27 Februari 2007 - 19:43

    Marcella:

    he wim je bent alweer in Nederland maar ik heb je gewone mail adres niet meer. Alles goed wilde even weten hoe het met je gaat. Wat voor werk doe je nu dan? Hoop dat je nog weet wie ik ben (oud collegatje van het mozaiek)

    Nou ik hoor het wel mijn mail is marcellabtori@hotmail.com
    Liefs Marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 97577

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: