Tanzania: broodje aap verhaal - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van wim kok - WaarBenJij.nu Tanzania: broodje aap verhaal - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van wim kok - WaarBenJij.nu

Tanzania: broodje aap verhaal

Door: Webmaster wim

Blijf op de hoogte en volg wim

22 Augustus 2006 | Tanzania, Zanzibar

Hallo allemaal,

ten eerste enorm bedankt voor de vele en leuke reacties. fantastisch! ook leuk om zoveel reacties te krijgen van voormalig deelnemers aan de reis.

De tanzania familiereis loopt bijna op zijn einde. We zitten nu heerlijk op zanzibar en hierna hebben we nog een dag en avond in Dar es Salaam. de groep vliegt vervolgens terug. Omdat ik nog moet besluiten of ik nog een paar dagen eraan vastplak, of dat ik met de groep meten terug reis, weet ik nog niet wanneer ik terug ben. Snel in ieder geval.

hoogtepunt van deze reis voor mij was het jagen met de bosjesmannen bij Lake Eyassi. Ik had me er niet veel van voorgesteld, maar het was echt heel puur en voor sommigen dan ook een enorme ervaring. gewapend met pijl en boog trokken de mannen de bosjes door en wij mochten erachteraan rennen. De vangst was uiteindelijk een heel lief eekhoorntje en een superschattig aapje....lol! bij terugkomst bij hun ehhh....struiken werd er een vuurtje gebouwd en de aap en eekhoorn met veel smaak naar binnen gewerkt. Natuurlijk mocht ik ook ff proefen....heerlijk zo'n vervet monkey!!!

Ook bijzonder was het verliezen van een achterwiel in de Serengeti. Geluukig was er een dubbel achterwiel en was de ene nog net blijven hangen, ondanks dat daar ook geen enkele moer meer van vast zat. slechts een uur vertraging, veel opluchting en een boeiend verhaal rijker werd de reis voortgezet.

van alle verhalen natuurlijk foto's geplaatst, dus bekiek ze ff!

de rest van de reis is natuurlijk ook prachtig en de groep was ook weer erg gezellig. morgen hoop ik de tijd te kunnen vinden om een scooter te huren en over het eiland te scheuren. Mijn tijdelijke rijbewijs wordt ter plaatse voor me gamaakt, dus wat kan er mis gaan?

al met al is het hier best uit te houden; een hele dikke zoen en tabee!

Wim

ERE DIE ERE TOEKOMt: omdat verschillende foto's door mij gemaakt zijn door analoge camera heb ik verschillende foto's geplaatst van deelnemer Jan - Andries. de foto's van het jagen, de wippende leeuw, het luipaard en een paar van datooga stam zijn van hem. hij kan het wel he?

  • 22 Augustus 2006 - 13:19

    Mirjam:

    ahh.. hoe kan je dat nou aanzien.. Vet zielig..

    Tot gauw lief neeffie!!

    Dikke kus, Mirjam

  • 22 Augustus 2006 - 14:34

    Albert:

    Na zo vele reizen nog steeds verrassingen. Dat houdt het leven spannend!
    Hoe smaakt een broodje AAP?
    Hier gaat alles goed. Ik hoop op een voorspoedige terugreis zonder handbagage.

  • 22 Augustus 2006 - 23:23

    Michelle:

    I don't know what the names for each picture means, so bear with me.
    Lieew- I loved the picture of a lion with a mohawk

    Hebbes! Eekhorn --> Did you eat the squirrel?

    Lief eekhorntje--> Is that a normal carrying case for a dead squirrel (picture of man with squirrel looped through his belt).
    Datooga Vrouw --> I liked how you were able to capture her racoon like tattoo. Moi!
    Looking forward to seeing you soon,
    Love
    Michelle

  • 02 September 2006 - 09:19

    Mafabi:

    Mooie pics ja! Je blijft toch weer verrassen met nieuwe leeuwefoto's, haha!
    Heerlijke avonturen weer Macho! Ben ook krek thuus, kenne we gauw weer biertje zoep'n, mien joeng.

    Cheers!

  • 02 September 2006 - 09:20

    Mafabi:

    Mooie pics ja! Je blijft toch weer verrassen met nieuwe leeuwefoto's, haha!
    Heerlijke avonturen weer Macho! Ben ook krek thuus, kenne we gauw weer biertje zoep'n, mien joeng.

    Cheers!

  • 02 September 2006 - 20:28

    Jan Andries:

    Wim, geweldig om naar de foto's te kijken. Dan komt de reis weer helemaal terug! De beelden flitsen nog steeds op mijn netvlies, of ik nu slaap of niet. Het was zeer indrukwekkend. Nogmaals erg bedankt voor het begeleiden van de reis en het gezelschap. Het was mede door jou een hechte groep! veel nieuwe ervaringen toegewenst met je volgende reis.

  • 16 November 2006 - 14:40

    Pieter Van Dooren:

    Hoi Wim,
    Ik heb je leren kennen in Twenty4 a Foto. Ik ben die leerkracht in Ligorio, die even terug was in de stad om inkopen te doen voor mezelf en voor de school. Daarnaast op zoek naar middelen om de school wat op te knappen. Je hebt mooie foto's en bij deze nog even de groeten voordat ik weer het binnenland in duik. Hopelijk heb je een leuke , enthousiaste laatste groep.
    Het gaat je goed en bezoek gerust mijn site pietervandooren.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wim

Woonachtig in Uganda, waar ik in 2008 een reisorganisatie heb opgezet in samenwerking met Coen van der Heijden en Paul Govers. Voorafgaande aan dat sinds 2005 reisleider van sawadee Reizen in verschillende landen. Op deze site probeer ik een overzicht te maken van mijn ervaringen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 97650

Voorgaande reizen:

05 Juni 2005 - 13 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: